Glasajte za ili protiv ove inicijative, ili postavite pitanje i diskutujte sa vijećnicima.
100%
18
GLASAJ
0
Rezultati glasanja
03.11.2023.
Predlagač/ica: Općina Travnik
Vrsta procedure: U vijeću
Oblast inicijative/odluke: Ekonomija
Status: U proceduri
U Travniku je 3.11.2023. godine održana konferencija za novinare na kojoj je predstavljen projekat “Travnik - Digital Tax - Free City (DTC)” kao jedan od sadržaja trećeg sajma informacijskih tehnologija “IT Reboot”.
Navedeno predstavlja plan Općine Travnik kojim će se izvršiti modernizacija i pojednostaviti proces osnivanja obrta na području ove lokalne zajednice. Namjera Općine jeste da ostvari svoju viziju digitalno naprednog grada koji pruža potrebnu podršku i poticaje za razvoj poduzetništva.
Koncept “DTC” bit će javno dostupan od 15.11.2023. godine, a koji će kroz inovativan pristup omogućiti građanima da besplatno registruju obrt digitalnim putem, čime se otvaraju brojne mogućnosti za ubrzani lokalni ekonomski razvoj.
Kenan Dautović, načelnik Općine Travnik, izjavio je da Općina na ovaj način teži smanjenju administrativnih barijera i želi omogućiti jednostavniju i efikasniju registraciju obrtnika. Naveo je da će građanima biti ponuđena platforma kojom će omogućiti elektronsko podnošenje zahtjeva i praćenje procesa obrade, za šta smatra da će uveliko olakšati rad lokalne uprave, ubrzati postupke i omogućiti potencijalnim poduzetnicima lakši pristup tržištu. Naglasio je da je učinjen jedan od važnih koraka u realizaciji ovog projekta, a to je da je Općina Travnik u saradnji s Općinskim vijećem donijela odluku o ukidanju taksi na osnivanje obrta kako bi se osigurale pravna valjanost i provedivost.
Makroekonomski analitičar Faruk Hadžić rekao je da će se na ovaj način značajno pojednostaviti proces registracije obrta, uštedjeti vrijeme i sredstva te potaknuti novi poslovni entuzijazam među građanima. Također, ovim projektom očekuje se i povećanje broja registriranih obrta i rasta zapošljavanja. Izrazio je nadu da će “DTC” postati model i za druge lokalne zajednice te potaknuti inovacije i razvoj u Bosni i Hercegovini.
Dopuna 11.12.2023. godine:
Nakon što je pojednostavljena procedura apliciranja za pokretanje djelatnosti, svi zainteresovani kompletnu proceduru do izdavanja rješenja mogu završiti online putem aplikacije, a kompletna procedura traje jedan radni dan. Ono što je važno jeste da je riječ o potpuno besplatnoj registraciji vlastitog obrta.
Prema riječima načelnika Dautovića, aplikacija je omogućila da građani i građanke registraciju obrta riješe online, a jedini dolazak u Općinu bio bi dolazak za preuzimanje rješenja, jer još uvijek ne postoji digitalni potpis. Kako navodi, da se sve može riješiti i digitalnim potpisom, ne bi se trebalo dolaziti ni po taj papir. Prednost ove aplikacije načelnik obrazlaže time da je za kreiranje obrta u općini Travnik nekad trebalo i po 15 dana te prikupiti 13 dokumenata. Bilo je potrebno plaćanje takse, što je obuhvatalo i odlazak na nekoliko mjesta. Sada je smanjen broj dokumenata na osam, a za IT obrt na sedam, s tendencijom da ih bude šest.
Fotografija: FB stranica/Kenan Dautović - načelnik Općine Travnik