Općina Stari Grad odbila sve predložene izmjene i dopune Zakona o principima lokalne samouprave u FBiH


Glasajte za ili protiv ove inicijative, ili postavite pitanje i diskutujte sa vijećnicima.

100%

1

GLASAJ

0

06.07.2021.

Predlagač/ica: Ibrahim Hadžibajrić
Vrsta procedure: U vijeću
Oblast inicijative/odluke: Javna uprava jedinice lokalne samouprave
Status: Usvojena

Na poziv općinskog načelnika mr. Ibrahima Hadžibajrića, 8. 6. 2021. u Općini Stari Grad održan je sastanak predstavnika svih devet općina u Kantonu Sarajevo, Gradske uprave Grada Sarajevo i Saveza općina i gradova FBiH. Tema su bile predložene izmjene i dopune Zakona o principima lokalne samouprave u FBiH, a koje se odnose na pravni ustroj, nadležnosti i funkcionisanje mjesnih zajednica. Prisutni su jednoglasno odbili sve predložene izmjene i dopune Zakona o principima lokalne samouprave u FBiH. 


Nakon toga je i Sindikalni odbor Općine Stari Grad 21. 6. 2021. obavijestio općinskog načelnika mr. Ibrahima Hadžibajrića da su u potpunosti saglasni s takvim stavom. 

Detaljnije  

Zadnje Inicijative Sve inicijative/odluke
  Socijalna politka 16.04.2024.
Tri miliona konvertibilnih maraka za boračku populaciju i kulturu sjećanja
75%
25%

3

GLASAJ

1

0 pitanja / 0 odgovora
  Infrastruktura 16.04.2024.
Oslobađanje plaćanja naknade za prokopavanje saobraćajnica
67%
33%

2

GLASAJ

1

0 pitanja / 0 odgovora
  Infrastruktura 15.04.2024.
Sanacija cesta u Starom Gradu
100%

4

GLASAJ

0

0 pitanja / 0 odgovora
Pitaj vijećnike/ce
Odgovori vijećnika/ca

Pitanje: Zbog cega ste protiv izmjena i dopuna zakona o lokalnoj samoupravi u FBiH? Hvala

Pitanje podržano: 0, Pitanje nije podržano: 0

Ibrahim Hadžibajrić, NES , 16.07.2021.

Poštovani,

zamjerke se odnose kako na nadležnosti mjesnih zajednica, tako i na uvođenje novih propisa za mjesne zajednice, kao što je Statut mjesnih zajednica, formiranje Kolegija savjeta mjesnih zajednica, a pogotovo na način finansiranja mjesnih zajednica. Ove izmjene povećavaju administraciju i otežavaju njen rad, ali povećavaju i same troškove administracije. Primjera radi, u Kantonu Sarajevo ima devet općina, što je u prosjeku oko 250 mjesnih zajednica. U svakoj mjesenoj zajednici, po novim izmjenama,  trebalo bi da budu zaposlena po dva državna službenika što je 500 novih osoba u državnim ustanovama. 

Po novim izmjenama sekretari mjesnih zajednica bi trebali biti visoka stručna sprema, a pored toga morali bi imati i po jednog ekonomistu koji bi vodili finansije. U našoj Općini svi sekretari mjesnih zajedica su sa srednjom stručnom spremom, a po tome bi ove bi ljude ostavili bez posla ili bi bili neraspoređeni.  

Kada je riječ o statutu mjesne zajednice valja naglasiti kako su ove izmjene nepotrebne. U statutima jedinica lokalne samouprave definisano je donošenje akata mjesnih zajednica u kojima su decidno pojašnjeni način i funkcionisanje mjesnih zajednica.

U izmjenama je navedeno kako inicijativu za formiranje mjesne zajednice može pokrenuti 20 odsto građana mjesnog područja. Ovo može biti problem u manje naseljenim mjesnim zajednicama, odnosno uzrokovati njihovo daljnje cijepanje, a što za posljedicu može imati povećanje administracije i usložnjavanje poslova jedinice lokalne samouprave.

Izmjene zakona tretiraju i formiranje kolegija mjesnih zajednica. Kao i u prethodnom stavu i ovdje je neophodno naglasiti kako bi ovo tijelo dodatno usložnjilo rad mjesnih zajednica, te uzrokovalo i samo politiziranje mjesnih zajednica koje su organizacione jedinice u sastavu općina. Formiranje kolegija mjesna zajenica koji bi činili 30-ak ljudi bi bio pandan Općinskom vijeću izabranih zvanično.

Po izmjenama je definisano i posebno poglavlje koje se odnosi na prihode mjesnih zajednica i njihovo finansiranje. Mjesne zajednice kao organizacione jedinice općina nemaju vlastite račune i kao takve ne mogu ostvarivati vlastite prihode. Vlastiti prihodi ne mogu biti sredstva za finansiranje rada mjesnih zajednica.

Izmjene ovlašćuju općinska vijeća da usvoje odluke o utvrđivanju kriterija i formulu za raspodjelu budžetskih sredstava namijenjenih za tekuće finansiranje rada organa mjesnih zajednica, kao i finansiranje projekata. Ovim izmjenama mjesne zajednice bi bile poligon za politička previranja, te ne bi ispunjavale svoju misiju, odnosno ne bi bile u službi građana sa određenog mjesnog područja. Kriterije mora definisati općinski načelnik, kao izvršni organ jedinice lokalne samouprave.

Na kraju sve ove izmjene povećavaju administraciju i otežavaju njen rad, ali povećavaju i same troškove administracije. Osim toga, otvaraju mogućnost da mjesne zajednice budu isturena odjeljenja političkih partija, a u svrhu manipulacije građanima.