Da li ćete pokrenuti neku inicijativu za pomoć/podršku, od strane Općine Novo Sarajevo, pri uključivanje djece sa poteškoćama u razvoju iz socijalno ugroženih porodica u obrazovni proces?- djece sa razvojnim i genetskim poremećajima autističnog spektra, kašnjenje i poremećaji u razvoju govora, intelektualne poteškoće, Downov sindrom, problemi u emocionalnom razvoju i ponašanju, poremećaj nedostatka pažnje i hiperaktivnosti, traumatske povrede mozga, cerebralna paraliza, itd.
Odgovor:
Poštovanje,
Već sam pokrenula takve inicijative koje Općinsko vijeće nije usvojilo, ali ih je nadležna služba općinske administracije proslijedila nadležnom ministratsvu, budući da je Zakonom o osnovnom obrazovanju i Pravilnikom o inkluziji propisano da su djeca koju ste naveli obavezni sudionici redovnog obrazovanja.
Naime, radi se o dvije takve inicijative:
sa slijedećim obrazloženjima:
Obrazloženje: Za učenike sa poteškoćama u školama postoji određeni broj asistenata u nastavi. Trenutni asistenti u nastavi su različitog obrazovnog profila i nisu adekvatno pripremljeni za pomoć učenicima sa poteškoćama. Za njihov rad im je neophodna bolja pripremljenost i edukacija, iz specifičnih oblasti vezanih za poteškoće sa kojima se susreću. Centar EDUS je dosad pokazao da ima kadar koji ima stručne kapacitete kojima može dati osnovnu obuku asistentima u nastavi, te predlažem da se uputi zahtje nadležnom ministarstvu kako bi se ista organizovala. Trenutno je asistentima i nastavnicima, bez adekvatne specifične edukacije, teško odgovoriti zadatku koji je pred njima.
Obrazloženje: u redovnim osnovnim školama nastavu po Zakonu o osnovom odgoju i obrazovanju i Pravilniku o inkluzivnom obrazovanju, nastavu pohađaju učenici sa različitim poteškoćama. Međutim, izrada individualno prilagođenih planova za njih je uslovljena opservacijom koju treba obavljati Centar Vladimir Nazor, a koji nema zaseban Odjel za opservaciju, nego su istu dosad obavljali strčnjaci iz oblasti zaposleni u Centru. Obzirom na kontinuirano povećanje broja djece kojima je potrebna opservacija, nameće se hitnost osnivanja posebnog odjela za te poslove, kako bi uposlenici Centra mogli obavljati svoje redovne poslove, dok se Odjel za opservaciju treba baviti samo učenicima koji su upućeni na opservaciju i podrškom osnovnim školama u radu i praćenju rada sa učenicima sa poteškoćama. Budući da je nadležno Minisatsrtvo zaduženo za primjenu svojih propisa, potrebno je da obezbijedi adekvatnu podršku za sprovedbu.
Nadam se da ste zadovoljni odgovorima. Zahvaljujem na postavljenom pitanju i izdvojenom vremenu.